1. Gebruiksvriendelijkheid / klantvriendelijkheid
Een mobiel vriendelijke website zorgt ervoor dat bezoekers je website goed kunnen lezen en kunnen gebruiken. Het is dus erg gebruiksvriendelijk. Deze gebruiksvriendelijkheid kun je zien als een soort klantvriendelijkheid. Want door een goede website biedt je klanten een goed werkende website op ieder device. Dit straalt uit dat je het bekijken van je website zo gemakkelijk mogelijk wilt maken. Klantvriendelijk dus.
2. Betere uitstraling van het bedrijf
Door een goede mobiel vriendelijke website te laten maken geef je een professionele uitstraling af naar buiten. Het maakt namelijk niet uit of klanten je website bezoeken via een desktop, tablet of een smartphone. De website is altijd goed leesbaar en op ieder moment kan een website bezoeker de informatie vinden waarnaar hij op zoek is.
Deze professionaliteit kan een website maken of breken. Veel mensen doen namelijk eerder zaken met een professioneel bedrijf. Hiernaast komt het feit dat bedrijven met een goede website worden gezien als bedrijven die met de tijd mee gaan. Een verouderde website komt vaak slordig over en dit is natuurlijk niet iets dat je als bedrijf wilt uitstralen. Zo is een goede mobiel vriendelijke website ook een goed visitekaartje.
3. Betere conversie van de website
Het is erg belangrijk dat iedere website een doel heeft. Zo kan het zijn dat je website puur is als informatiebron fungeert. In dit geval wil je als bedrijf dat de informatie op de website altijd en door iedereen goed te lezen is. Ook op mobiele apparaten dus.
Een website kan ook het doel hebben om nieuwe klanten te werven. In dit geval wordt conversie erg belangrijk. Conversie is het percentage van de website bezoekers die daadwerkelijk over gaat tot een actie. Dit kan het invullen van een offerte- of contactformulier zijn of het daadwerkelijk kopen van een product (bijvoorbeeld bij een webshop). Hoe hoger dit percentage is des te meer mensen actie ondernemen en des te beter dit is voor de resultaten van de website. Als het bezoekersaantal van een website gelijk blijft, geldt een hogere conversie van de website dan ook altijd tot meer offerte aanvragen of meer verkopen.
Een mobiel vriendelijke website zorgt over het algemeen voor een hogere conversie. Dit komt doordat veel mensen tegenwoordig ook producten kopen via een mobiele telefoon of tablet. Het wordt door handige betaalmanieren steeds gemakkelijker om via de telefoon een product te bestellen en af te rekenen. Ook is de drempel om een bedrijf te bellen een stuk lager voor mensen die met hun mobiele telefoon op een goede website terecht komen.
4. Beter vindbaar in Google
Google de voorkeur aan mobiel vriendelijke websites in de zoekresultaten. Dat wil zeggen dat, als men zoekt met een mobiele telefoon, mobiel vriendelijke websites eerder in de resultaten worden weergegeven dan mobiel-onvriendelijke websites.
Dit zorgt ervoor dat bedrijven met een goede website en goede teksten hoger in de zoekresultaten komen te staan. Hierdoor ontvangen zij automatisch meer (organische) bezoekers en is de website goed vindbaar voor hun doelgroep.
Meer weten over de voordelen van een goede mobielvriendelijke website? Of weten wat dit voor je kan betekenen? Neem dan via dit formulier contact op met Scrolla!